2B Arazisi Nedir Nasıl Alınır ?
6831 sayılı Orman Kanunu’na göre orman niteliğini kaybetmiş arazilere “2B arazi” deniyor. 2B arazilerin ortak özelliği, tekrar kullanılmalarının ve ıslah edilmelerinin mümkün olmamasıdır.
“2B” ifadesi Orman Kanunu’nun 2. maddesinin ilk fıkrasında yer alan “B” bendinin kısaltması olarak, Hazine adına orman sınırları dışına çıkarılan veya orman dışına çıkarılacak yerleri belirtmek amacıyla kullanılıyor.
2B arazililer yoğun olarak Yalova, Antalya, Mersin, Kocaeli civarındaki zeytinlikler, otlaklar ve narenciye alanlarında bulunuyor. Bu bölgelerde söz konusu arazilerden getirileri oldukça yüksek olabiliyor
2B araziler nasıl satın alınır?
2B arazileri satın alabilmek için öncelikle başvuruda bulunulması gerekiyor. Başvurunun şehirlerde defterdarlıklar ve ilçelerde mal müdürlüklerine yapılmasının ardından T.C. Ziraat Bankası’na “2B ve tarım arazileri" tahsilat hesabına başvuru bedeli yatırılıyor.
2B arazi sahipliği için belirlenen süre içerisinde idareye başvuran ve idarece tespit edilen, satış bedelini itiraz ve dava konusu etmeksizin kabul edenler hak sahibi sayılıyor.
2B Arazisi Nasıl Alınır?
Orman özelliğini kaybeden ve özel mülkiyet için açık hale getirilen 2B arazilerde 6292 sayılı kanun çerçevesinde hak sahibi olabilecek koşulları oluşturan bireyler veya kuruluşlar belirli adımları takip ederek bu arazileri satın alabilmektedir. Bu noktada öncelikle oluşturulan başvuru süresinin takip edilmesi gerekir. Genellikle 2B araziler satışa sunulduğunda 6 ay gibi bir başvuru süresi yer alırken, bu süre içerisinde başvurmak isteyen kişiler gerekli belgeleri hazırlamalıdır. Talep edilen belgeler ise aşağıdaki şekilde olacaktır.
- Başvuru dilekçesi
- Kurumlar için işlem yapacak kişiye verilmiş yetki belgesi
- Kimlik fotokopisi
- Başvuru ödeme dekontu
- Gereken noktada mirasçılar için veraset ilamı
Belgeler hazırlandıktan sonra Tarım ve Orman Bakanlığı İl Müdürlüğü'ne ya da yerel yönetimlere başvuru yapılır. Daha önceden harç ödenerek dekont belgeler arasına eklenirken, başvuru sırasında da talep edilen ödemelerin yapılması gerekir. Tüm başvurular süreç içerisinde tamamlandıktan sonra yerel yönetimler ve il müdürlükleri bu başvuruları değerlendirerek uygun başvurular için satış süreci başlatır. 2B arazi satın almak için bu süreci takip etmek, kanuna uygun bir şekilde mecburiyet oluşturmaktadır.
Haftaya görüşmek dileğiyle esen kalınız.