Melikgazi Belediye Başkanı Palancıoğlu'ndan 19 Mayıs Mesajı: Güçlü Türkiye İçin Kendini Geliştiren Gençler Önemli Melikgazi Belediye Başkanı Palancıoğlu'ndan 19 Mayıs Mesajı: Güçlü Türkiye İçin Kendini Geliştiren Gençler Önemli

Ulaştırma ve Demiryolu Sendikası Genel Başkanı Abdullah Peker, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nin ulaşım sorununa değinerek açıklamalarda bulundu.
Üniversitenin Sivas için yükselen değer olduğuna değinen Abdullah Peker;”Birçok kamu kurumundan daha fazla Sivas’a Katma değer sağlayan, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi; 1950 akademik personel 3455 idari personel ve yardımcı olmak üzere toplam 5400 personeli ile 50 bin öğrencinin eğitim gördüğü ve tercih edilen üniversiteler arasında olduğunu görmekteyiz. Yenilenen alt yapısı çevre düzenlemesi sosyal tesisleri, piknik alanları ve alternatif cazibe merkezleri ile herkes tarafından beğenilen bir proje olmuştur. Bu noktada Sayın Rektör Prof Dr. Alim Yıldız ve ekibini kutluyorum. Üniversitemizin önümüzdeki yıllarda daha da iyi noktalarda olacağına inanıyorum.” dediHFGHFG
Gerek kampüsün içi gerek ise verdiği eğitim açısından ileri bir noktada olan Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nin en büyük sorunun ulaşım olduğunu ve bu sorunun çözülmesi gerektiğini vurgulayan Peker;” Sivas’ta birçok kamu kurumundan ileri bir noktada olan Cumhuriyet Üniversitesi’nin en önemli sorunu bize göre ulaşım sorunudur. Yüzlerce otobüsün bir anda üniversiteye girmesi keşmekeş bir trafik sorunu oluşturmaktadır. Modern yapılara ve teknik anlamda Türkiye’de üst sınırlara tırmanan Cumhuriyet Üniversitesi’nin, ulaşım noktasında kronikleşmiş sorunu ne yazık ki çözülememiştir. Şehrin ve üniversitenin ulaşım sorunun, yapılan yeni çalışmalarla da çözülemediğini ve gelinen noktada olumlu hiçbir çalışma yapılmaması, üniversiteye ulaşımı daha da zorlaşmıştır. Otobüs sayısının artırılması lokal bir çözüm olmaktan öteye geçmeyecektir. “ ifadelerini kullandı.
Cumhuriyet Üniversitesi Kampüsü içinde bulunan hastane dolayısıyla süreklilik halinin olduğunu ve öğrencilerin, akademisyenlerin veya hastaların daha fazla mağduriyet yaşamaması ve kalıcı bir çözüm için merkezden üniversite içine raylı ulaşım sistemi getirilmesini söyleyen Peker;“Şehir ve üniversite arası ulaşımı için çözüm Sivas, üniversite arası ulaşım sorununu ancak Hafif Raylı Sistem projesi çözecektir. Öğrenci ve çalışan sayısının 70 bin civarında olduğunu belirtmek isterim şehrin beşte biri üniversiteye otobüslerle gidiş geliş yapmaktadır. Bu sayıya hasta ve hasta yakınlarını da eklersek günlük 80 bin insanımızın sıkıntı içinde yolculuk yaptığını göreceğiz. Fakat Sivas merkez nüfusumuz 400 bini aşmış, Cumhuriyet Üniversitesi Kampüsü’nde öğrenci sayısının 50 bini geçmiş olmasına rağmen şehir merkezi öğrenci kampüsü arası hafif raylı sistem projesinin şimdiye kadar başlatılmamasının üzüntüsünü taşıyoruz.” diye konuştu.
“Ulaşım sorunun çözüm adresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Sivas Belediyesi’dir.”
Hafif Raylı Sistem Projesi’nin bir an önce hayata geçirilmesi için Sivas Belediyesi’nin harekete geçmesini belirten Abdullah Peker; “Yaşanan sıkıntıları herkes tahmin etmektedir. Günlük Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine ortalama on beş bin hasta, ziyaretçi, personel ve başkaca nedenlerle girişin olduğu tespit etmiş bulunmaktayız. Günlük ortalama toplam otuz bin insanın şehir merkezinden üniversite kampüsünde ulaşımı büyük çoğunlukla otobüs ulaşımı ile sağlanmaktadır. Söz konusu durum kurumlarımızca idare edilemediği otobüs işaretlerimizin üniversitede otobüs terminali kurmalarına rağmen ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğu en önemlisi ise kırk bin günlük yolcunun çektiği çile herkesin malumudur. Şehrimizde belediye seçimleri öncesinde başkan adaylarının toplu ulaşım sistemi olarak raylı sistem monoray veya metrobüs gibi sistemleri vaat etmelerine rağmen bugüne kadar hiçbir projenin üretilmemesini üzülerek müşahede etmekteyiz. Sendikamız şehir merkezi üniversite kampüsü arasında günlük altmış bin insan potansiyelinin yanında ileriye dönük nüfus artışı ve öğrenci sayısındaki artışı da dikkate alarak hafif raylı sistem görüşünü benimsemektedir. Hafif raylı sistem projesinin güzergahlarını ise şu şekilde; Hafif raylı sistem terminal yeri olarak Üniversite Kampüsü Diş Hekimliği Fakültesi karşısından başlayarak şehir merkezine doğru 500 metre ilerledikten sonra Kızılırmak nehrini köprü olarak geçerek mevcut arazi yolunu bin 500 metre takip ederek Erzincan Çevre Yolunu tüp geçit olarak geçirdikten sonra Yenişehir Mahallesi Köy Garajına tramvay durağı olarak duraklandırılacaktır. Yenişehir terminal durağından Sivas Merkez’e üç yönden dağılım sağlanacaktır. Birinci ağ Yenişehir Terminal Durağından, Aksu istikametinden (Doğuya) doğru ilerleyerek Mısmılırmak havzasını takip ederek Dedebalı Mahallesi, Abdulvahabigazi Mahallesi, Alibaba Mahallesi ve Çayboyu Mahallesi’ne kadar uzanan geçki olacaktır. İkinci güzergah ise Yenişehir Terminal Durağından yine Aksu istikametine ilerledikten sonra Pulur Mahallesi’nden kuzeye dönerek Müftülük binası önünden Kongre Lisesi yanından Behrampaşa Hanı’nın yanından geçerek Mahkeme Çarşısı Subaşı Hanı önüne (eski otobüs durağı) uzanan geçki olacaktır. Üçüncü güzergah ise Yenişehir Terminal Durağından batıya doğru otobüs terminalini ve karayolunu geçtikten sonra demiryolu ağlarını eksen alarak Kümbet istikametine ilerleyerek Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğü karşısına kadar uzanan geçki olacaktır. Yüz yıllık proje olan Hafif Raylı Sistem Projesi Ulaştırma Bakanlığı’nın desteğiyle Belediye tarafından acilen başlatılmalıdır.” diyerek konuşmasını sonlandırdı. AYŞE NUR ÖZKAN