Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin karayolu altyapısında son 23 yılda önemli gelişmeler kaydedildiğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, bu dönemde toplam uzunluğu 488 kilometreyi bulan 4 bin 75 yeni köprünün inşa edildiğini ve böylece ülke genelindeki köprü sayısının 10 bin 42’ye, toplam uzunluğunun ise 799 kilometreye ulaştığını bildirdi.
2002 yılında Türkiye’de 311 kilometre uzunluğunda 5 bin 967 köprü bulunduğunu hatırlatan Uraloğlu, “Bugün inşa ettiğimiz köprüler arka arkaya dizilse turizmin başkenti Antalya’dan Yunanistan sınırındaki İpsala Kapısı’na kadar kesintisiz bir bağlantı oluşturabilir” dedi.
Uraloğlu, ulaşımda fiziki engellerin kaldırılmasıyla Türkiye’nin dört bir yanının yeniden birbirine bağlandığını ve mühendislik alanında da dünyada ilkleri başardıklarını vurguladı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2 bin 23 metrelik ana açıklığıyla dünyanın en geniş asma köprüsü olarak tarihe geçtiğini belirten Bakan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ise üzerinden raylı sistem geçen en uzun asma köprü olduğunu ifade etti.
Elazığ’daki Kömürhan Köprüsü’nün ters Y tipi kule tasarımı ve 660 metrelik uzunluğuyla dünya çapında önemli bir yere sahip olduğunu aktaran Uraloğlu, Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün ise Türkiye’nin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü olduğunu söyledi.
Uraloğlu, kültürel mirasın korunması amacıyla Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu projesinde tarihi kalıntıların korunduğu özel bir çelik arkeolojik köprünün inşa edildiğini ve bu projenin 2021 yılında Amerika merkezli National Corrugated Steel Pipe Association’dan “Yılın En İyi Özel Uygulama Projesi” ödülü aldığını belirtti.
Uluslararası arenada başarılarıyla dikkat çeken projeler arasında Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Malkara-Çanakkale Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü de yer alıyor. Bu yapılar, Japonya İnşaat Mühendisleri Derneği, Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) ve Uluslararası Köprü ve Yapı Mühendisliği Birliği (IABSE) gibi kurumlar tarafından çeşitli prestijli ödüllerle taltif edildi.
Son olarak Uraloğlu, 2023 yılında Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün, 2024 yılında ise Kömürhan Köprüsü’nün Uluslararası Yol Federasyonu tarafından yılın projesi seçildiğini belirterek, “Bu projeler sadece ulaşımı kolaylaştırmakla kalmıyor, Türk mühendisliğini de dünya sahnesine taşıyor” değerlendirmesinde bulundu.