İspanya’da geçtiğimiz ay yaşanan ülke genelindeki elektrik kesintisinin ardından yaklaşık dört hafta sonra mobil iletişim hizmetlerinde ciddi aksaklıklar yaşanıyor. İnternet bağlantılarının kesildiği, telefonlardan arama yapılamadığı bildirilen sorunlar, sabit hat kullanıcılarını da etkiledi. Yetkililer, kesintilerin acil servis çağrılarını da olumsuz etkilediğini belirterek, vatandaşların acil durum çağrıları için alternatif numaraları kullanmaları yönünde uyarıda bulundu. Sorunun, ülkenin önde gelen telekomünikasyon şirketi Telefonica’nın ağ güncellemesi sırasında fiber optik kablolarda meydana gelen arızadan kaynaklandığı ifade edildi.
Telefonica’ya bağlı operatörler Movistar ve O2 de hizmet kesintisi yaşandığını doğrularken, diğer operatörlerin de müşterilerine sabit hat, internet ve acil çağrı hizmeti veremediği kaydedildi. Bazı operatörlerin ise sistemlerine erişim sağlayamadığı ve yazılım arızalarıyla karşı karşıya olduğu belirtildi. Telefonica yetkilileri, hatalı ağ güncellemesi nedeniyle yaşanan sorunu gidermek için çalışmaların sürdüğünü açıkladı. İspanya ve komşu Portekiz’de 28 Nisan’da meydana gelen elektrik kesintisi nedeniyle yaklaşık 10 saat boyunca bölgeye elektrik sağlanamamıştı. Yaşanan bu kesintinin ardından gelen mobil hizmet sorunları, bölgedeki iletişim altyapısında yaşanan zorlukları gözler önüne serdi.