MEHMET TIRPAN

Yaklaşık 5 aydır kentte görev yapan Vali Dr. Yılmaz Şimşek, Sivas’ın hep görev yapmak istediği bir  il olduğunu, Sivas’a atandığında heyecan ve mutluluk duyduğunu ifade eden Vali Dr. Yılmaz Şimşek, Şehre gelir gelmez Sivaslıların kendisini çok sıcak karşıladığını, yoğun bir hayırlı olsun kabulünün  ardından ilçelerimi ve köyleri gezerek şehrin potansiyelini ve sorunlarını tespit ettiklerini söyledi.

5 ay gibi bir kısa sürede yapmış oldukları gezi ve ziyaretlerin ardından Sivas’ın önemli bir turizm potansiyeli olduğunu tespit ettiklerinin altını çizen Vali Dr. Yılmaz Şimşek, “İçerisinde 7 bin yıllık tarihi barındıran kadim şehrimiz bir çok medeniyete ev sahipliği yapmış. Bu sürede yaşayan medeniyetlerin izlerini şehrimizin her köşesinde görebiliyoruz. Bu eserlerin en önemlisi Divriği’deki Ulu Cami ve Darüşşifası. UNESCO’ya da kayıtlı olan eserimizin onarımı sürüyor. Onarım bittiğinde nadide eser ilimiz turizmine büyük bir katkı sağlayacak.” dedi.

Hızlı trenin de Sivas gelmesi ile birlikte sadece Ulu Cami ve Darüşşifası’nı görmek için bile kente çok sayıda insanın geleceğini düşündüğünü aktaran Vali Dr. Yılmaz Şimşek, “ Yabancı turistler özellikle rotalarını oluştururken Dünya Miras Listesi’nde yer alan eserlerin olduğu yerleri seçiyorlar. O nedenle Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası çok önemli. Bu kıymetli eserimizin yanı sıra ilimizde Gökmedrese, Şifahiye Medresesi, Çifte Minare, Kongre Müzemiz, Ulu Cami de bizler için çok kıymetli. Şehrimizde turizm anlamında yeterli potansiyelim var. Bu potansiyelimizi iyi değerlendirmek adına ilk etapta Divriği’de geçmişi çok eskilere dayanan uçak pistimizi faaliyete geçireceğiz. Divriğili bir iş adamımız pisti yaptırıyor ve bölgede bir de otel yapacak. Kapadokya’dan Divriği’ye küçük uçaklarla turist getirilebilir. Bu konu üzerinde çalışıyoruz. Yine bölgede balon turizmi de yapılabilir. Bu konuda da çalışmalarımız olacak. Tarihi ve kültürel zenginliklerimizin yanı sıra ilimizde doğal güzelliklerimizde var. Tabiat varlıklarımız var. İlçelerimizde oldukça güzel göl, şelale ve kaplıcalarımız var. Şehrimizin marka değerlerini de ön plana çıkararak eşsiz zenginliklerimiz tanıtıp ayağa kaldıracağız. Yeni bir balıklı kaplıca tesisi yapma aşamasındayız Kalkım bölgesinde hayata geçirilecek olan proje hazır. Projede şu an revizyon yapılıyor. Revizyondan sonra projenin hayata geçmesi için ihaleye çıkıp ilk kazmayı vuracağız.” ifadelerini kulandı.

“ŞEHRE GÜZEL ESERLER BIRAKMAK İSTİYORUM”

Kentte geçmiş dönemde meslektaşlarının güzel projeler ortaya koyduğunu gördüklerini, kendisinin de şehre güzel eserler kazandırarak güzel izlenimlerle Sivas’tan ayrılmak istediğini vurgulayan Vali Dr. Yılmaz Şimşek, “ Şehri karış karış gezerek potansiyelini keşfettik ama aynı zamanda şehrin sorunlarını da keşfettik. Şehrin hangi bölgelerinde neler yapmalıyız noktasında projeler üretmemiz gerektiğini düşündük ve genel olarak da Sivas’ın önümüzde duran sorunlarını tespit ettik. Mesai sonrasında esnaflarla ve vatandaşlara görüşerek şehri dinliyoruz. En çok dile getirilen sorun işsizlik ve göç konusu.” dedi.

DEMİRAĞ OSB’YE ÇOK ÖNEM VERİYORUZ”

İşsizlik ve göçü kente fabrikalar kurarak önleyebileceklerini ve kentte ikinci bir OSB’nin de yeni kurulması ile birlikte cazibe merkezi ilan edilmesinin önemli bir fırsat olduğunu aktaran Vali Şimşek, “Demirağ Organize Sanayi Bölgemiz gün geçtikçe gelişiyor ve fabrikalar yükseliyor. Demirağ OSB’ye bizde çok önem veriyoruz. Bu bölgede aş ve iş olacak. Sivas’ın işsizlik problemi de büyük ölçüde çözülmüş olacak. Buradaki nihai hedefimiz 40 bin istihdam. Bu konuda çabalarımız var. İstanbul, Ankara ve Gebze’ye giderek iş adamlarımızla toplantılar yaptık. Yatırımcılarımızı Sivas’a davet ettik. Şu anda kadar 67 firmamıza 108 parsel tahsis ettik. Demirağ OSB’nin yüzde 54’ü doldu. Şuandaki firmalarla bile istihdam hedefimizin yarısı karşılanmış oluyor. Alt yapı çalışmaları bitti. Üst yapıya geçtik. Yolları yapıyoruz. Su isale hattının ihalesini gerçekleştirdik. Doğalgaz ve elektrik işlerinde de yüzde 70’lik bir gelişme kaydedildi. İnşallah önümüzdeki yıl sonu itibari ile Demirağ’ın alt ve üst yapısı bitecek.” ifadelerini kullandı.

Bakan Bak Anıtkabir'de: "Gençlerimizle Omuz Omuza Daha İhtişamlı Günlere Yürüyoruz" Bakan Bak Anıtkabir'de: "Gençlerimizle Omuz Omuza Daha İhtişamlı Günlere Yürüyoruz"