Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi uyarıyor: Fazla tuz tüketimi kalp-damar hastalıklarına yol açıyor!

Dünya Tuza Dikkat Haftası kapsamında bir açıklama yapan Prof. Dr. Uğur Bilge, tuz tüketiminin azaltılması gerektiğini vurguladı. Bilge, aşırı tuz tüketiminin kan basıncını yükselterek hipertansiyon, kalp krizi ve inme riskini artırdığını söyledi.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), yetişkinlerin günlük tuz tüketimini 5 gramdan (2 gramdan az sodyum) fazla aşmamasını öneriyor. Ne yazık ki, dünya genelinde ortalama tuz tüketimi 10,7 gram, Türkiye'de ise 9,9 gram. Bu miktarlar, DSÖ tavsiyesinin oldukça üzerinde ve sağlığımız için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Tuz tüketimini azaltmak için neler yapabiliriz?

  • Tuzluğu masadan uzaklaştırın ve yemek pişirirken yemeğe tuz eklemekten kaçının.

  • Mümkün olduğunca taze ve sıfırdan hazırlanmış gıdalar tüketin.

  • Paketlenmiş, işlenmiş ve konserve gıdalardan uzak durun.

  • Yemeklerinizi tuz yerine baharatlar, otlar, sarımsak ve karabiber kullanarak tatlandırın.

    13 Haziran Perşembe 2024 Sivas Nöbetçi Eczaneler 13 Haziran Perşembe 2024 Sivas Nöbetçi Eczaneler
  • Cips, tuzlu fındık, bisküvi gibi tuzlu atıştırmalıkları azaltın.

  • Deniz tuzu, kaya tuzu, sarımsak tuzu ve sofra tuzu aynı sodyum içeriğine sahiptir. Bu tür tuzları da fazla kullanmaktan kaçının.

  • Potasyum tuzları hemodiyaliz hastaları ve böbrek hastaları için uygundur. Normal bireylerde kanda potasyum yüksekliğine neden olabileceğinden dikkatli olunmalıdır.

  • Paketli gıdalardaki tuz içeriğini kontrol edin ve az tuzlu ürünler tercih edin.

Kaynak: iha