TEŞRİK TEKBİRLERİNİ UNUTMAYIN TEŞRİK TEKBİRLERİNİ UNUTMAYIN

Diyetisyen Neslihan Öztürk Aktepe, sınav sabahı bal ve reçel tüketmenin kan şekerini aniden yükseltip düşürdüğünü ve bunun konsantrasyonu olumsuz etkileyerek sınav başarısını düşürebileceğini uyarıyor.

Sınav Öncesi Beslenme Önerileri:

Kuru baklagillerden uzak durun: Bağırsak hareketlerini hızlandırarak gaz, şişkinlik ve ishal gibi problemlere yol açabilirler.

Akşam yemeğinde yağlı ve kızartılmış yiyeceklerden kaçının: Mide rahatsızlığı ve uyku problemlerine neden olabilirler.

Sınav sabahı kahvaltıda: Haşlanmış yumurta, yağsız tost, peynir, zeytin, domates ve salatalık gibi hafif besinler tercih edin.

Bal ve reçelden uzak durun: Hızlı kan şekeri değişimlerine yol açarak konsantrasyonu bozabilirler.

Bol su için: Sınav öncesi ve sınav sırasında susuz kalmamak önemlidir. Ancak sınavdan hemen önce aşırı su içmekten kaçının.

Kafeinli içeceklerden uzak durun: İdrara çıkma ihtiyacını artırarak sınav sırasında rahatsızlık verebilirler.

Sınav stresiyle başa çıkmak için: Yoga, meditasyon veya nefes egzersizleri gibi rahatlama tekniklerini deneyebilirsiniz.

Kaynak: iha