Psikolojik sağlamlık bireyin sahip olduklarını yönetebilme imkanı sunar.

Psikolojik Sağlamlık Nedir?

Yaşamımız boyunca bizi derinden etkileyen, sarsan ve korkutan pek çok olayla karşı karşıya geliriz. Bazen çevremizde gördüğümüz bu tür olaylarda bizi derinden etkileyebilir. Bu olaylar, ağır hastalık, ölüm, iflas gibi ani kayıplar olabilir. Bu yaralayıcı olaylar benzer gibi görünse de kişilerin verdiği tepkiler çok farklı olabilir. Evrensel verilere göre insanın başına gelebilecek en zorlayıcı şey; eşinin veya çocuğunun ölümü yer almaktadır. İnsanların bir kısmı sağlıklı bir yas sürecinden sonra yaşamlarına geri dönebilirken bir kısmı da ağır depresyona girebilir.

Yaşanmışlıklara verdiğimiz tepkiler, psikolojik sağlamlığımızla alakalıdır. Amerikan Psikoloji Birliği (APA) travma, trajedi, tehdit diğer stres faktörleri karşısında kişinin adapte olabilme, esneyebilme ve uyum gösterme süreci olarak tanımlıyor. Psikolojik sağlamlığı arttıran en önemli olgulardan bir tanesi de mental esneklik yani adaptasyon becerimizdir.

Psikolojik sağlamlık, hayatın getirdiği zor deneyimlerle ve belirsizlikle baş etme, olumsuz duygusal tecrübelere karşı kendini iyileştirme ve geliştirme gücü olarak tanımlanabilir.

Psikolojik sağlamlık bireyin sahip olduklarını yönetebilme imkanı sunar.

PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK GELİŞİR Mİ?

Psikolojik sağlamlığı güçlü olan kişiler sanıldığının aksine rahat bir yaşam sürmezler. Aksine yaşamış oldukları olaylar karşısında ayağa kalkarken geliştirdikleri bir özelliktir. Bu nedenle psikolojik sağlamlığın gelişmesi için zorluğa maruz kalarak bu zorluğun üstesinden gelmek gerekir.

Yaşadığınız ortam, kurduğunuz sağlıklı ilişkiler, eğitim durumunuz, ekonomik durumunuz, kişisel gelişim çabanız, umut, iyimserlik gibi kişilik özellikleriniz, zekâ, olumlu bir çocukluk geçirme, öz yeterlilik, ilgi alanlarınız, inanç ve maneviyat, yetenek ve hobileriniz, mizah ve en önemlisi de kişisel değerlere sahip olmak zorlayıcı yaşam deneyimleri karşısında koruyucu faktörlerdir.

Zorlayıcı olaylar karşısında ne yapmalıyız?

·         Yaşadığımız bu zorlu olay karşısında duygu ve deneyimleri kabul etmelisiniz.

·         Değişime direnç göstermeyin. Değişim yaşamın bir parçasıdır.

·         Maneviyatınızı güçlendirin.

·         Kişisel gelişiminize ve ilgi alanlarınıza odaklanarak geliştirmelisiniz.

·         Sağlıklı ilişkiler kurmaya özen göstermelisiniz.

·         Sağlıklı beslenme ve egzersizlik yapabilirsiniz.

·         Dilerseniz meditasyon ve yoga denemeleri yapabilirsiniz.

·         Beden sağlığınıza dikkat etmelisiniz.

·         Mükemmelliyetçi anlayıştan uzak durmalısınız.

·         Yaşanan olaylardan ders çıkararak ne öğrendiğinizi kendinize sorabilirsiniz.

·         Sizi destekleyen insanla konuşmaktan çekinmeyin.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu Kaleyi Ziyaret Etti CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu Kaleyi Ziyaret Etti

·         Doğayla iç içe olmak, temiz hava almak iyi gelebilir.