Türkiye’nin stratejik tarım ürünlerinden biri olan kuru incirin ihracatı 2024/25 sezonunda önemli bir artış kaydetti. Geçtiğimiz sezon 228 milyon dolar olan ihracat geliri, bu sezon yüzde 28'lik artışla 292 milyon dolara ulaştı. Dünyanın en kaliteli incirlerinin yetiştiği Aydın, kuru incir üretiminde ve ihracatında liderliğini sürdürürken, "cennet meyvesi" olarak bilinen bu ürün, ülke ekonomisine ciddi katkı sağlamaya devam ediyor. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin açıkladığı verilere göre; kuru incirin yanı sıra çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru kayısı ihracatında da toplamda döviz bazında yüzde 9’luk bir artış yaşanırken, miktar bazında yüzde 16 düşüş kaydedildi.
2024/25 sezonunda Türk kuru incirine en çok talep gösteren ülke Amerika Birleşik Devletleri oldu. ABD, kuru incir ithalatını geçen sezona göre yüzde 48 artırarak 43 milyon dolardan 64 milyon dolara yükseltti. Fransa 35,3 milyon dolarla ikinci, Almanya ise 34 milyon dolarlık ithalatla üçüncü sırada yer aldı. Türkiye ayrıca İtalya’ya 13,4 milyon dolar, Kanada’ya ise 12,7 milyon dolarlık kuru incir ihracatı gerçekleştirdi. Öte yandan, Türkiye’nin toplam kuru meyve ihracatı miktarı 2023/24 sezonunda 269 bin ton iken, 2024/25 sezonunun aynı döneminde bu rakam 226 bin tona geriledi. Ancak değer bazında artış, tarımsal ihracatın ekonomik katkısını sürdürdüğünü ortaya koydu.