
TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, Sivas’ta yaşanan hemzemin geçitlerde ki kazalara değindi. Kesik köprü yanında ki hemzemin geçidi örnek veren Şener, “Orada bulunan hemzemin geçit kesinlikle standartlara uymayan ve her an telafisi olmayan ağır kazalara davetiye çıkaran bir yerdir” şeklinde konuştu. Suat Duman Demiryolu ağı ile çevrili Sivas’ta en büyük sorunların başında yer alan hemzemin geçitler, yapılışında standartlara uymadığı için insanların canını ve malını tehdit etmeye devam ediyor. Bir çok kazanın yaşandığı hemzemin geçitlerde standartların olmaması sürekli kazaların yaşanmasına, insanların ölmesine sebep oluyor. Tren yolu ağı ile karayolu ağlarının yan yana olması sebebiyle yaşanan kazalarda gerek ölümcül gerekse de maddi kayıplar yaşanmaya devam ediyor. Sivas genelinde hemzemin geçit kazalarında bugüne kadar yüzlerce insan ölürken, hali hazırda herhangi bir tedbirin imkansızlıklardan dolayı alınamaması insanları düşündürüyor. Normal şartlar altında hemzemin geçitler ile karayolu ağları arasında ki mesafe minimum 50 metre olması gerekirken Sivas’ta durum farklılaşıyor. Bazı hemzemin geçitlerde tren yolu ile karayolu arasında ki mesafe 5 metreyi bile bulmuyor. Yetkililer ise geçmişte yapılan yanlışlar sebebiyle yaşanacak kazalara önlem alamıyor. ŞENER “AĞIR KAZALAR OLUYOR” Hemzemin geçitlerde yaşanan sıkıntılar ile ilgili görüşlerini dile getiren TCDD 4. Bölge Müdürü Hacı Ahmet Şener, hemzemin geçitlerin standartlara uymayan bölgeler olduğunu ifade etti. Tren yolu ile karayollarının çoğu yerde yan yana yapıldığını söyleyen Şener, “Kesik köprü yanında bulunan hemzemin geçit kesinlikle standartlara uymayan ve her an telafisi olmayan ağır kazalara davetiye çıkaran bir yerdir. Şehrin girişinde Karayolları kavşağının bulunduğu yerde bir hemzemin geçit var. Araçlar henüz demiryollarından kurtulmadan Ankara karayoluna çıkıyor. Demiryolu ile karayolu bağlantısı arasında en az 50 metrelik bir yol olması gerekiyor. Orada 5 metre bile yok. Hiç olmazsa bir araç boyu mesafe olsa yetecek” şeklinde konuştu. “HAT VAR KAPATAMIYORUZ” Yaşanan sıkıntıları bildiklerini, fakat hat nedeniyle hemzemin geçitleri kapatamadıklarını söyleyen Şener, hemzemin geçitlerde yalnızca otomatik bariyer uygulaması yapabildiklerini sözlerine ekledi. Şener “Hattımızdan dolayı biz orayı kapatamıyoruz. Orada otomatik bariyerlerin çalıştığı bir alan var. Normalde karayolu ile demiryolu arasında ki mesafe en az 50 metre olmalı” şeklinde konuştu. 1 YILDA 2 ÖLÜ Hemzemin geçitlerde yaşanan kazalar Sivas’ın neredeyse kaderi oldu. Yaşanan sıkıntılardan dolayı son yıllarda kazalarda ki artışlar dikkat çekici bir boyuta geldi. Gerek Karşıyaka girişinde ki hemzemin geçitte gerekse de Üniversite karşısında ki hemzemin geçitte yaşanan kazalarda son 1 yıl içerisinde can ve mal kayıpları yaşandı. Karşıyaka girişinde ki hemzemin geçitte tren 1 tıra çarparak maddi hasara yol açarken, Cumhuriyet Üniversitesi karşısında ki hemzemin geçitte ise 2 üniversite öğrencisi hayatını kaybetmişti.
Yorumlar
*
Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *