Sivas Haberleri
SİVAS
00:00:00
Akşam vaktine kalan
Sivas
Parçalı az bulutlu
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
38,8949 %0.36
43,4533 %-0.25
Ara
Sivas Memleket GÜNDEM 112 İhbarlarında Yeni Dönem

112 İhbarlarında Yeni Dönem

112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul edenlere 1.500 TL, asılsız ihbarda bulunanlara ise 15 bin TL ceza uygulanacak.

112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul eden ya da asılsız ihbarda bulunanlara yönelik para cezaları uygulanmaya başlandı. Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak, vatandaşları uyararak, sistemin bilinçsiz kullanılması halinde idari yaptırımların devreye girdiğini belirtti. Günde ortalama 5 bin çağrının alındığı çağrı merkezinde, bu çağrıların yaklaşık yüzde 40’ının gereksiz ya da bilgi danışma amaçlı olduğu bildirildi. Müdür Mustafa Ak, bu durumun acil yardım bekleyen vatandaşların mağduriyetine neden olabileceğine dikkat çekti. Yürürlüğe giren yeni düzenlemeye göre, 112 Acil Çağrı Merkezi’ni vakaya dönüşmeyen gerekçelerle ısrarla arayanlara 1.500 TL, olay yeri bildirimi yapılıp ekip yönlendirildikten sonra ihbarın gerçek olmadığı tespit edilirse 15 bin TL idari para cezası uygulanacak.

Mustafa Ak, “2025 yılı içerisinde şu ana kadar yaklaşık 526 bin çağrı aldık. Bu çağrıların yüzde 60’ı vakaya dönüşen gerçek ihbarlardı. Yüzde 40’ı ise bilgi alma ya da gereksiz aramalar şeklinde sonuçlandı. Daha önce yalnızca ‘asılsız çağrı’ olarak değerlendirilen durumlar, artık ‘gereksiz çağrı’ ve ‘asılsız ihbar’ olarak iki ayrı başlık altında değerlendiriliyor,” ifadelerini kullandı. Çağrı karşılayıcı personel, asılsız çağrılara örnek olarak; asansörün gelmemesi nedeniyle polis talep edilmesi, düdüklü tencerenin nasıl açılacağının sorulması, eşine sürpriz yapmak isterken yanlış anlaşılan durumlar nedeniyle acil yardım istenmesi gibi olayları paylaştı. Personel, bu tür çağrıların sistemi meşgul ederek gerçek vakalara ulaşımı geciktirdiğini vurguladı.

Vatandaşların daha hızlı hizmet alabilmesi için doğru ve eksiksiz adres vermelerinin önemine değinen çağrı merkezi personeli, “İlçe, mahalle, cadde, bina numarası gibi bilgilerin net verilmesi, ekiplerin hızlıca yönlendirilmesini sağlar. Adres bilgisinde yaşanan eksiklikler müdahaleyi geciktiriyor,” şeklinde konuştu. Acil çağrı karşılayıcıları, gereksiz çağrıların hayati durumdaki kişilerin yardım almasını geciktirebileceğini hatırlatarak vatandaşlardan duyarlılık istedi. "Bizim işimiz acil yardım sağlamak. Gereksiz çağrılar yüzünden bir başkasının hayatı riske girebilir. Vatandaşlarımızdan anlayış bekliyoruz" çağrısında bulunuldu.

112-acil-cagri-merkezini-gereksiz-yere-mesgul-edenlerin-cezasi-artirildi

112-acil-cagri-merkezini-gereksiz-yere-mesgul-edenlerin-cezasi-artirildi

112-acil-cagri-merkezini-gereksiz-yere-mesgul-edenlerin-cezasi-artirildi

112-acil-cagri-merkezini-gereksiz-yere-mesgul-edenlerin-cezasi-artirildi

KAYNAK: iha
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *